Sampling
Samples via de brievenbus zeer geliefd bij de consument!
Spotta heeft in samenwerking met onderzoeksbureau Direct Research een onafhankelijk onderzoek gedaan naar sample verspreiding via de brievenbus.
Enkele highlights:
- 93% van de consumenten ontvangt het liefst een sample via de brievenbus
- 31% van de ontvangers is daarna van plan het product te kopen
Benieuwd naar meer onderzoeksresultaten? Klik hier voor de infographic.
Wekelijks ontvangen 5 miljoen consumenten het folderpakket met daarin de aanbiedingen van deze week. Dit pakket lezen ze met aandacht aan de keukentafel en bijna de helft maakt direct een boodschappenlijstje. Welke plek is er nou beter dan deze, om jouw product te laten proberen en direct op dat lijstje te belanden?
Dankzij de fijnmazige verspreiding op wijkniveau, rondom afzetpunten waar jouw product verkrijgbaar is, kun je heel gericht een sample verspreiden. Zo weet je zeker dat je per wijk en rondom de winkels naar jouw keuze, de huishoudens uit jouw verspreidgebied bereikt, die ook nog in je doelgroep vallen! Er is geen ongeadresseerde sample methode die efficiënter en trefzekerder is dan deze. Jij bepaalt hoeveel en welke huishoudens je bereikt. Nieuwsgierig naar onze verschillende sample mogelijkheden voor jouw product, vraag dan rechts op deze pagina de samplebox aan.