Nieuws

Inspiratiefolder of voordeelfolder welke is effectiever?

29-aug-2017 | Nieuws

Moet je folders opmaken met inspirerende inhoud en beeld? Of juist de nadruk leggen op het product en de aanbieding? Het laatste NOM folder bereiksonderzoek is er duidelijk over en laat zien dat zowel 'inspiratie' als 'cadeau ideeën opdoen' als redenen om folders te bekijken, significant zijn gestegen. Spotta heeft dit verder getest en bekeken hoe het werkt in de praktijk.....

Lees verder

Amsterdam voert JAIJA sticker in per 1 januari 2018

31-jul-2017 | Nieuws

Uit recente publicaties maakt branchevereniging MailDB op, dat de gemeente Amsterdam per 1 januari 2018 zelf de JA|JA sticker gaat invoeren en dan ook gaat toezien op de naleving. De belangenbehartiger is hierover niet rechtstreeks door de wethouder of gemeente geïnformeerd. Lees de officiële verklaring van MailDB:

Lees verder

Kessels voor Marskramer

10-jul-2017 | Nieuws

Dick Fosbury is een wereldberoemd atleet. Niet zozeer vanwege zijn gouden medaille, maar vanwege zijn Fosburyflop of kortweg Flop. Een hoog-springtechniek die Fosbury in 1968 introduceerde op de Olympische spelen in Mexico. Tot die tijd spongen atleten ‘beentjes eerst’ over de lat om daarna weer op hun voeten te landen.

Lees verder

CrossChannel KadoKopen

27-jun-2017 | Nieuws

Eén van mijn beste vrienden is jarig maar ik kan er niet bij zijn, want… hij woont in London. Meestal stuur ik hem een cadeautje per post. In eerdere jaren gingen al een oer-Hollandse pot Engelse Drop, een Delfsblauwe kaasschaaf van Blokker (‘thrifty little thing’) en een Oranjeshirt met ROBBEN erop de Noordzee over. Dat ruim een derde van Nederland folders gebruikt ter inspiratie, geldt ook voor mij.

Lees verder

Voor ondernemers: nieuwe webshop Foldergemak.nl

12-jun-2017 | Nieuws

De nieuwe webshop Foldergemak.nl is live. In deze webshop kunnen ondernemers nu zelf eenvoudig, snel en voordelig hun folderverspreiding en het bijbehorende drukwerk regelen, dag en nacht, ook in het weekend! We bieden folders en flyers aan in A4 en A5 formaat. Ook het verspreidgebied, dus bij welke huishoudens je in de brievenbus wilt vallen, is makkelijk te bepalen en selecteren. Het is al mogelijk om te verspreiden vanaf 10.000 exemplaren. Je betaalt pas na verspreiding.

Lees verder

Gratis webinar 'Hoe bereik en activeer je online voordeelshoppers?'

01-jun-2017 | Nieuws

Volg ons gratis live webinar op 20 juni van 12:00-13:00 uur! Twee online experts praten je bij over de mogelijkheden die analyse van o.a. gedragsdata je biedt bij het optimaal bereiken en activeren van bezoekers van online aanbiedingenplatforms.

Lees verder

Reisgidsen massaal digitaal op spotta.nl

31-mei-2017 | Nieuws

Op Travmagazine.nl: "Reisaanbieders zijn begonnen de aloude reisgids breder digitaal aan te bieden. Op Spotta.nl – een verzamelplaats online van allerlei aanbiedingenfolders, zijn sinds kort ook vele vakantiebrochures digitaal te lezen van onder meer TUI, Oad, Kras, Lidl Reizen (met onder meer de Jong Intra), Djoser, Pacific Island Travel en Centerparcs. Ook de populaire Spotta app is een manier het aanbod in te zien."

Lees verder

Leen Bakker winnaar Folder Vakprijs 2017

22-mei-2017 | Nieuws

Tijdens het BBR Congres over brievenbusreclame in De Hallen in Amsterdam is Leen Bakker uitgeroepen tot winnaar van de Folder Vakprijs 2017. Ook de winnaar van de Runner Up Prijs 2017, de prijs voor het meest veelbelovende, nieuwe folderinitiatief in Nederland, werd bekend gemaakt. Die prijs ging naar Suitable. Vanwege het 10-jarig bestaan van de Folder Vakprijs was er ook een oeuvreprijs. Die werd uitgereikt aan Karwei.

Lees verder

Papieren en digitale folder versterken elkaar

18-mei-2017 | Nieuws

13 miljoen Nederlanders lezen wel eens reclamefolders. Daarmee blijft de folder onverminderd populair. Wel zien we een verschuiving. Het aantal digitale folderlezers stijgt; 7% (+2%) leest alleen digitale folders en 34% (+3%) zowel papier als digitaal. Deze stijging gaat echter nauwelijks ten koste van de papieren folder. Nog steeds leest 55% van de Nederlanders alleen een papieren folder. Daarmee blijft het totale folderbereik op peil. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2017.

Lees verder

Dirk, Intratuin en Tempur winnen Beste Folder Awards

18-mei-2017 | Nieuws

Tijdens de 21e editie van het Brievenbusreclame Congres zijn de ‘Beste Folder Awards 2017’ uitgereikt. Spotta feliciteert haar 3 winnende klanten! Beddenspecialist Tempur heeft als eerste de titel ‘Beste Folder Award Merken’ in ontvangst genomen. In de categorie Nationaal Food werd de folder van supermarktketen Dirk als beste beoordeeld door de consument. Ook Intratuin viel dit jaar weer in de prijzen. Voor het derde jaar op rij winnen zij de ‘Beste Folder Award Nationaal Non-Food’.

Lees verder

Update pilot Folderkiezer.nl in Amsterdam

06-mei-2017 | Nieuws

Spotta test in Amsterdam met Folderkiezer.nl de interesse in geïndividualiseerde folderpakketten. Het voorlopig beeld is dat ruim 30% van de aanmeldingen afkomstig is van consumenten die momenteel een NEE-sticker op de brievenbus hebben. We genereren dus nieuw bereik!

Lees verder

Gratis webinar ‘De kracht van de brievenbus‘

Case

Lees verder

Last minute deal bannering op Spotta platform!

03-mei-2017 | Nieuws

Adverteer nu extra voordelig op het online Spotta platform en krijg tot wel 30% extra gratis impressies. Geef je folder, product, actiepagina en/of webshop een online boost via bannering op Spotta.nl en in de Spotta app.

Lees verder

Slim combineren van folders en DM in buitengebieden

Case

Lees verder

Invoering JA|JA-sticker in Amsterdam is uitgesteld

03-mei-2017 | Nieuws

De invoering van de JA|JA-sticker in Amsterdam zal niet meer in juni 2017 plaatsvinden. De gemeente Amsterdam onderkent inmiddels dat meer tijd nodig is om de invoering op een zorgvuldige wijze plaats te laten vinden.

Lees verder

Genomineerden Beste Folder Awards 2017 zijn bekend!

26-apr-2017 | Nieuws

Na acht verkiezingsweken, ruim 25.000 stemmende consumenten en bijna 60.000 beoordelingen is nu bekend wie er kans maken op de Beste Folder Awards 2017.

Lees verder

Paascampagne consumenten van start

06-apr-2017 | Nieuws

Spotta.nl staat deze maand in het teken van Pasen. Op ons folderplatform zijn alle paasfolders te lezen, kunnen consumenten meedoen met een heus paasspel en bieden we ze inspirerende artikelen, bijvoorbeeld over de lekkerste paasrecepten en de leukste uitjes.

Lees verder

Relevante content door dynamische boxen

10-feb-2017 | Nieuws

Online adverteren kan op verschillende manieren. Daarbij is het van belang dat content relevant is voor je doelgroep. Dit is 1 van de redenen dat we op het Spotta platform dynamische content boxen hebben geïntroduceerd.

Lees verder

Start nieuw concept in Amsterdam: Folderkiezer

10-feb-2017 | Nieuws

Spotta is in een deel van Amsterdam gestart met het testen van een gepersonaliseerd folderpakket. Op folderkiezer.nl kunnen consumenten zich registreren en een selectie maken van hun favoriete winkels of adverteerders. Vervolgens ontvangen zij alleen deze geselecteerde reclamefolders. Wij toetsen hiermee een mogelijke extra bereiksoplossing voor adverteerders, naast het bestaande Spotta Folderpakket het online platform Spotta.nl en de Spotta app. Met de test willen we ontdekken wat Folderkiezer, en dus een gepersonaliseerd folderpakket, betekent voor het bereik van de folder.

Lees verder

De Spotta inspiratiepagina

10-feb-2017 | Nieuws

Elke maand staat de inspiratiepagina op Spotta.nl in het teken van één of meerdere thema’s. In januari stond de pagina boordevol ideeën, tips en leuke artikelen over goede voornemens. In februari kunnen we niet om Valentijnsdag heen. Deze inspirerende content koppelen we aan folders, kortingen, voordeelbonnen en meer. Kortom we zetten de bezoeker direct aan tot actie!

Lees verder

Maak kans op de Beste Folder Award van 2017!

08-feb-2017 | Nieuws

Altijd al willen weten hoe de consument je folder waardeert? Hoe beoordelen ze je folder op aspecten als scherpste aanbiedingen, leesformaat of inspiratie? Deze verkiezing is een uitgelezen kans om hier achter te komen.

Lees verder

Spotta heeft chatbots ingezet tijdens de feestdagen

30-dec-2016 | Nieuws

Consumenten die vlak voor de feestdagen zonder inspiratie zaten, kregen hulp uit onverwachte hoek: digital marketing bureau Green Orange heeft twee speciale Facebook-chatbots voor Spotta ontwikkeld.

Lees verder

Marketingdenken.nl

22-dec-2016 | Nieuws

Marketingdenken.nl is dé inspiratiebron voor en door ondernemend Nederland. Hier vind je ideeën voor slimme ondernemers. Marketingdenken.nl is een nieuw online platform en initiatief van Spotta. Ondernemers vinden hier de laatste trends, praktische tips en how to’s over online en offline marketing. Daarnaast delen ondernemers hier hun verhalen en ervaringen. Alles draait om de ondernemer.

Lees verder

Interview Fonk magazine over creatieve uitingen

16-dec-2016 | Nieuws

Met het Spotta folderpakket bereiken we wekelijks circa 6 miljoen huishoudens in Nederland. Samen met Redmint hebben we een serie aan creatieve uitingen voor in het folderpakket ontwikkeld.

Lees verder

MailDB en KVGO dagen gemeente Amsterdam voor rechter

12-dec-2016 | Nieuws

Vertegenwoordigers van de reclamebranche, waaronder Spotta, hebben de daad bij het woord gevoegd en dagen de gemeente Amsterdam voor de rechter. Zij willen dat de rechter de (on)rechtmatigheid van de invoering van een JA|JA sticker vaststelt. De gemeente weigert te wachten met de invoering van het opt-in-systeem totdat de rechter een uitspraak heeft gedaan. De branche houdt er rekening mee dat de rechter geruime tijd nodig heeft om hierover uitspraak te doen.

Lees verder

Vraag het Sint

29-nov-2016 | Nieuws

Heb je nog cadeautips nodig voor je (klein) kinderen voor Sinterklaas? De Sint chatbot zoekt voor jou de leukste cadeaus binnen het door jou gestelde budget! Superhandig!

Lees verder

Effectief bereik doelgroep ANWB dankzij segmentatie

29-nov-2016 | Nieuws

Lees verder

Consumentencampagne: Altijd Actie

29-nov-2016 | Nieuws

Natuurlijk willen wij dat consumenten jouw folders bekijken op onze website. Dat is een van de redenen waarom in november de consumentencampagne 'Altijd Actie' is gestart. Wist je dat jij ook kunt meespelen?

Lees verder

DE introduceert succesvol diverse smaken oploskoffie

29-nov-2016 | Nieuws

Douwe Egberts heeft een succesvolle introductie gedaan van diverse smaken oploskoffie. Want er is maar één manier om consumenten te overtuigen van de smaak en kwaliteit: laten proeven.

Lees verder

Artikel Expert over proces folderverspreiding

09-nov-2016 | Nieuws

De folder is voor Expert ontzettend belangrijk. Expert verspreidde in 2016 zo’n veertig keer, in totaal ongeveer drie miljoen Expertfolders. In het personeelsmagazine van Expert vertelt Diederik Blok, Accountmanager bij Spotta, meer over het sealproces van folders. Lees hier het artikel.

Lees verder

Spotta.nl en Spotta app zijn vernieuwd!

14-okt-2016 | Nieuws

Het is zover! Spotta.nl en de Spotta app zijn vernieuwd! De afgelopen maanden hebben wij ons online platform verbeterd. We zijn blij en trots op het resultaat.

Lees verder

Val extra op in het folderpakket

13-okt-2016 | Nieuws

Spotta heeft iets nieuws! Een opvallende uiting in het Spotta folderpakket die afwijkt van een papieren voordeelfolder en ook nog eens extra inspiratie biedt voor de consument. Denk bijvoorbeeld aan een geurkaart, spiegelflyer, biertraytje, kijkdoos of een geluidskaart. Laat je inspireren door onze creatieve uitingen!

Lees verder

2016 is het jaar van de samples

12-okt-2016 | Nieuws

Iedereen houdt van cadeautjes! Een theezakje, snoepjes of een lekkere crème in het folderpakket, dat zijn kleine verrassingen! Alleen al dit jaar heeft Spotta vijftien samples verspreid onder ca. 4,5 miljoen huishoudens. Later dit jaar staan nog minimaal vijf sampleverspreidingen op de planning.

Lees verder

Beste Winkelketen en Webshop Awards 2016-2017

10-okt-2016 | Nieuws

Op 15 september werden de categoriewinnaars bekendgemaakt van de ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland 2016-2017 en van de ABN Amro Webshop Awards 2016-2017. Onder hen veel Spotta klanten!

Lees verder

Enthousiasme verspreiding proefzakjes oploskoffie DE

Case

Lees verder

Slim omgaan met schommelingen folderproductie

01-sep-2016 | Nieuws

In juni heeft onze algemeen directeur Stephan van den Eijnden een interview gegeven aan het magazine Logistiek over de schommelingen in folderproductie en de inzet van personeel in samenwerking met uitzendbureau In Person.

Lees verder

Apeldoorn zegt keihard NEE tegen JA|JA sticker

05-aug-2016 | Nieuws

​De gemeente Apeldoorn wil geen JA|JA sticker. Dat blijkt uit een krantenartikel dat afgelopen woensdag verscheen in de Stentor.

Lees verder

Direct reclameadvies tijdens Week van de Ondernemer

01-aug-2016 | Nieuws

Eind juni vond in Groningen de Week van de Ondernemer nieuwe stijl plaats. Ruim 1300 ondernemers uit Noord-Oost Nederland werden geïnspireerd door topsprekers en gingen aan de slag met hun eigen bedrijf. Wij waren vanuit PostNL en Spotta ook aanwezig met een mooie stand, workshops en key-note speakers.

Lees verder

Spotta investeert in de toekomst

01-aug-2016 | Nieuws

Spotta investeert in een nieuwe machine en daarmee in de toekomst. In september nemen wij de nieuwe machine in gebruik. Wij zijn trots en blij. De machine stelt ons in staat u straks nóg beter van dienst te zijn in een optimale folderverspreiding.

Lees verder

Fun en inspiratie geven folderpakket extra waarde

01-aug-2016 | Nieuws

Wist u dat Spotta naast de traditionele folder ook samples verspreidt? Alleen al in 2016 heeft Spotta ruim 3,5 miljoen samples verspreid via het Spotta folderpakket, maar ook los op de mat!

Lees verder

Voordelig online aandacht bij Spotta!

01-aug-2016 | Nieuws

Wist u dat op Spotta.nl alle tekst uit de folder geïndexeerd wordt? Hierdoor kan de bezoeker altijd de juiste aanbieding vinden of liever direct online kopen. Zorg dat u ook online goed zichtbaar bent bij Spotta door bannering op web of in de app en de nieuwsbrief.

Lees verder

Folders horen thuis in ideale mediamix

01-aug-2016 | Nieuws

Dat blijkt wel weer uit de nieuwste cijfers van de NOM Folder Monitor 2016. De resultaten tonen aan dat de folder nog steeds één van de meest effectieve manieren is om uw doelgroep te bereiken en aan te sporen tot actie.

Lees verder

PLUS en Intratuin winnen Beste Folder Awards 2016

26-mei-2016 | Nieuws

Vanmiddag zijn tijdens het 20e Brievenbusreclame Congres in Amsterdam de winnaars van de Beste Folder Awards 2016 bekendgemaakt.

Lees verder

Folder blijft onverminderd populair

26-mei-2016 | Nieuws

95% van alle Nederlanders leest wel eens een reclamefolder. Daarmee bereikt de onverminderd populaire folder 12,7 miljoen Nederlanders.

Lees verder

Succesvolle verspreiding kortingscoupon Topbloemen.nl

Case

Lees verder