De zeven stappen van de Spotta aanpak

Volg de Spotta aanpak en samen identificeren en lokaliseren we je doelgroep. Samen bepalen we welke producten je het beste kunt inzetten, gedrukt en online. En meten we continu of de aanpak werkt én hoe je in de volgende ronde nog effectiever kunt zijn. Of je nou gebruik wilt maken van één van de stappen of van allemaal, we helpen je graag. Lees snel verder en ontdek wat wij voor je kunnen betekenen.



  • Stap 1: Doelstellingen bepalen

    Wil je meer traffic of bekendheid generen voor je winkel of webshop? Of wil je consumenten kennis laten maken met je product via een proefverpakking? Samen bespreken we je doelstellingen zodat we gericht advies kunnen geven over onze producten en extra mogelijkheden zoals het regelen van drukwerk of het effectief meten van je folders. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies of een offerteaanvraag.

  • Stap 2: Doelgroep vinden

    Verhoog de effectiviteit van je folder door gesegmenteerd te verspreiden. Verkoop jij bijvoorbeeld tuinmeubelen? Dan heeft het weinig zin om je folder in te zetten in wijk met veel flats. Met onze jarenlange kennis, expertise en data kunnen wij een verspreidplan voor je maken waarbij we rekening houden met doelgroepsegmentatie. Segmentatie kan op basis van honderden kenmerken. Denk bijvoorbeeld aan demografische en geografische kenmerken, maar ook aan gedragskenmerken. Beschik je over klantdata? Dan maken we een profiel van jouw klant en gaan we op zoek naar ‘lookalikes’. Ook zonder klantdata kunnen we je adviseren dankzij onze jarenlange ervaring en expertise. Het voordeel van gesegmenteerde verspreiding is dat je het effect van je folderverspreiding verhoogt én je bespaart ook op drukkosten.

    Wil je meer informatie over het maken van een verspreidplan en doelgroepsegmentatie? Download dan hier onze productsheet of neem contact op met één van onze accountmanagers.

  • Stap 3: Producten kiezen

    Bij ons kun je kiezen uit verschillende online- en offline middelen om je doelgroep te bereiken. Door zowel een fysieke folderverspreiding als een online plaatsing in te zetten, versterk je je boodschap. Uiteraard is alleen een fysieke verspreiding óf alleen een online plaatsing ook mogelijk. Ons productportfolio bestaat uit de volgende producten:

    • Folderpakket, verspreiding op zondag, maandag  en dinsdag, bereik van circa 5,7 miljoen huishoudens
    • Los-op-de-mat, verspreiding op zaterdag, bereik van circa 6,1 miljoen huishoudens
    • Spotta.nl & in Spotta app, bereik van 615.000unieke bezoekers per maand

    Lees eerst meer over onze producten of neem direct contact op met één van onze accountmanagers.

  • Stap 4: Zichtbaarheid vergroten

    Nadat je gekozen hebt voor één van onze producten of een combinatie van onze producten, kun je ook extra aandacht genereren door  je zichtbaarheid te vergroten in het folderpakket of op Spotta.nl. Bijvoorbeeld door ervoor te zorgen dat je folder bovenop  in het folderpakket ligt of bovenaan op Spotta.nl staat. Wij bieden de volgende mogelijkheden:

    Lees eerst meer over de mogelijkheden om de zichtbaarheid van je boodschap te vergroten of neem direct contact op met één van onze accountmanagers.

  • Stap 5: Ontzorgd worden

    Heb jij geen ervaring met het drukken van folders of heb je er gewoon de tijd niet voor? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij kunnen ook het drukwerk voor je regelen. Het bespaart je tijd en je profiteert van schaalvoordeel doordat we drukwerk centraal inkopen. Zo kun je zorgeloos een folder verspreiden.

    Wil je meer informatie over het drukken van folders? Download dan hier onze productsheet of neem contact op met één van onze accountmanagers.

  • Stap 6: Doelgroep bereiken en activeren

    Je doelstelling is bepaalt, je hebt een verspreidplan, je weet welke producten je inzet en daarbij kies je al dan niet voor het vergroten van je zichtbaarheid en het uitbesteden van het drukwerk. Alles is gereed om van start te gaan. Wij zorgen ervoor dat jouw uiting op tijd en in het gewenste gebied verspreid wordt zodat jouw doelgroep bereikt en geactiveerd wordt.

  • Stap 7: Effectiviteit meten

    Als je uiting verspreid is wil je natuurlijk ook weten wat het effect is. Als het goed is merk je het effect al in je winkel of webshop, maar daarnaast bieden wij ook extra mogelijkheden om het effect van je uiting te meten. We bieden de volgende mogelijkheden:

    • Folder Effectiviteitsonderzoek, dit onderzoek meet het effect van je folder en geeft inzicht in het optimaliseren van je fysieke folder.
    • Online Productanalyse, dit onderzoek geeft inzicht in het effect van een merk over meerdere folders. Deze analyse is vooral relevant voor merken en fabrikanten.
    • Leesgedrag-analyse online folder, deze analyse geeft inzicht in het effect van één of meerder folders van dezelfde adverteerder. Je krijgt inzicht hoe je je online folder kunt verbeteren en het geeft ook learnings voor het verbeteren van je fysieke folder.

    Lees eerst meer over de mogelijkheden om de effectiviteit van je uiting te meten of neem direct contact op met één van onze accountmanagers.