De folder versterkt de out of home campagne

Vraag hieronder de whitepaper aan

Voor onze adverteerders zijn we altijd op zoek naar de meest effectieve manier om een huis-aan-huis campagne in te zetten binnen de marketingmix. Eerder heeft Spotta een Neuromarketing onderzoek gedaan naar de effecten van een gecombineerde media inzet van de folder en een tv-commercial. Hier kwam een mooi inzicht naar boven; De folder maakt een TV-commercial aantrekkelijker. 

Maar heeft de folder ook dit versterkende effect op andere media? Nieuw onderzoek toont aan dat de folder ook goed samengaat met out of home. Als je een folderverspreiding toevoegt voorafgaand aan je out of home campagne, verhoogt de aandachtswaarde en persoonlijke relevantie. Het product valt zelfs 28,3% meer op in het winkelschap.

Bekijk de video voor de belangrijkste conclusies.

Wil je meer inzicht in de onderzoeksresultaten? Vraag hieronder het whitepaper aan.

Ja, ik wil graag de whitepaper ontvangen!

Take-aways

  • Valt sneller op: De combinatie van HaH en OOH zorgt dat het product sneller opvalt in de winkel.
  • Combi inzet versterkt betrokkenheid: De gecombineerde media inzet versterkt de betrokkenheid van de consument.
  • De twee mediatypes vullen elkaar aan: HaH en OOH vullen elkaar aan door manier waarop het brein ze verwerkt
  • Timing is belangrijk: De beste timing is eerst de folder campagne en dan de OOH campagne.