Hier vind je alle nieuwsberichten van Spotta.
Meld je aan op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven over de ontwikkelingen rondom brievenbusreclame.
Folderkiezer viert feest! Inmiddels ontvangen 250.000 folderfans een zelf samengesteld folderpakket.
De landelijke uitrol van InMijnBus vindt gefaseerd plaats.
In dit artikel lees je hoe Budget Thuis met behulp van een datagestuurde aanpak voor folderverspreiding indrukwekkende resultaten behaalde.
Recent onderzoek uitgevoerd door DirectResearch laat zien dat 93% van de folderpakket ontvangende huishoudens het goed vindt dat wij hun voorkeur digitaal overnemen op InMijnBus.
In deze infographic ontdek je interessante en leerzame feitjes over het folderpakket van Spotta!
Folders onverminderd populair! Uit recent onderzoek van Direct Research blijkt dat 82% van de consumenten die een folderpakket ontvangen, het pakket in de toekomst wil blijven ontvangen. 52% van de consumenten geeft aan het papieren Folderpakket te missen als deze niet meer worden verspreid.
Met #Folderkiezer!
In dit artikel lichten we aan de hand van een use case over een A-merk tandpasta toe hoe je jouw merkbekendheid en tegelijkertijd korte termijn omzet laat stijgen!
Hoe pakken we bij Spotta de last mile aan, zodat deze niet alleen 100% emissievrij is maar ook zo efficiënt mogelijk verloopt?
Is de papieren folder werkelijk vervangbaar door zijn digitale tegenhanger en zijn digitale communicatiekanalen echt zoveel duurzamer?
Op 1 december jl. zijn 16 gemeenten overgegaan op InMijnBus. De eerste resultaten bevestigen de positieve bijdrage van het nieuwe bezorgmodel aan het slimmer en duurzamer maken van folderverspreiding.
Om hun marktpenetratie verder te verhogen, heeft Fisherman’s Friend een grote retailcampagne van 1+1 gratis via de Albert Heijn gelanceerd. Als onderdeel van deze campagne hebben ze in week 45 huis-aan-huis sampling ingezet.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft op 24 november bekend gemaakt dat Spotta zijn zelf- samengestelde-folderpakketten mag blijven bezorgen.
Naast de verspreiding van informatiefolders in/op het wekelijkse folderpakket en een lokale reclamecampagne vanuit Spotta, informeert Gemeente Duiven haar inwoners ook zelf proactief over InMijnBus via een bericht op Facebook.
Afgelopen maand heeft Spotta met succes InMijnBus geïntroduceerd bij de consumenten in gemeenten Leeuwarden, Groningen en Ede. Om zoveel mogelijk huishoudens in deze gemeenten te informeren over InMijnBus zet Spotta verschillende kanalen in.
Wie zijn je klanten? Je krijgt daar gericht zicht op met een data-analyse van Spotta. Vervolgens kunnen we het verspreidplan segmenteren om zowel huidige
klanten als potentiele doelgroepen te bereiken. In heel Nederland of alleen in een kleinere
regio. Op postcode of op wijkniveau.
Enkele weken geleden heeft Spotta alle gemeentes in Nederland geïnformeerd over de komst van InMijnBus. Verschillende gemeentes hebben inmiddels nieuws hierover gepubliceerd op hun website.
De Ja/Ja sticker komt er (voorlopig) niet. Consumenten kunnen dus gratis drukwerk blijven ontvangen in België, tenzij zij dat expliciet niet willen. Dat is niet alleen goed nieuws voor de lokale economie en tewerkstelling, maar helpt ook bij het dichten van de digitale kloof. De Vlaamse regering heeft besluitvorming over dit punt voorlopig uitgesteld.
We maken op dit moment voor het verpakken van onze folderpakketten gebruik van de dunst mogelijke plastic folie. Deze bestaat voor 30% uit gerecycled materiaal en is voor 100% recyclebaar.
Zowel uit het restafval als uit het oud papier wordt door afvalverwerkers plastic zoveel mogelijk uit het afval gehaald en waar mogelijk gerecycled. Spotta gaat het gebruik van de plastic folie als verpakking afbouwen.
Vanaf 1 juli is InMijnBus beschikbaar voor iedereen! Op InMijnBus.nl kunnen huishoudens eenvoudig JA of NEE aangeven voor het ontvangen van het wekelijkse folderpakket van Spotta.
Op 20 juni zijn tijdens het Retail Outook Event in Maarssen de Beste Folder Awards 2023 voor online en papieren folders bekendgemaakt. Naast de publieksprijzen, werden dit jaar ook vakprijzen uitgereikt. De overall prijs voor de papieren folder werd uitgereikt door Thomas Hopman, CCO van Spotta.
Thomas Hopman vertelt vakgenoten over InMijnBus tijdens het jaarlijkse Catch-the-Shopper congres.
Folders zijn een van de commercieel meest succesvolle printkanalen, maar zoals alle printmedia wordt het geconfronteerd met toenemende uitdagingen en weerstand.
Nieuwe bezorgmethode maakt segmentatie op huishouden mogelijk
Gelukkig zijn er altijd mensen die in actie komen in tijden van nood. Zo ook Riza Uli, onze medewerker van de technische dienst. Hij heeft samen met vrienden een inzamelingsactie georganiseerd om de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië te helpen.
In de afgelopen maanden hebben consumenten ruim 92.000 beoordelingen gegeven over hun favoriete folders. Donderdag 9 juni werden de resultaten onthuld: de papieren folder van Lidl én de online folder van Dirk zijn bekroond tot overall winnaars van de verkiezing ‘Beste Folder Award’ 2022!
Overal zijn personeelstekorten, maar reclamefolders blijven gewoon wekelijks op de mat vallen. Ook voor folderbedrijven is het lastig om aan mensen te komen. Maar doordat die sector als enige jongeren vanaf dertien jaar mag inzetten, zijn de problemen te overzien. Dat zegt directeur Thomas Hopman
Unravel heeft een lunch-webinar georganiseerd over de psychologie van onweerstaanbare reclamefolders.
De horecaondernemers hebben het de afgelopen periode zwaar gehad. Om hen een hart onder de riem te steken, hebben we een speciale horeca-actie: gratis drukwerk bij de verspreiding!
“Wij verspreiden het magazine Looks los op de mat om nieuwe klanten in de omgeving te bereiken. In het magazine laten we de winkel, de sfeer en het aanbod zien. Ook zit er vaak een actie in, om nog meer kracht achter de campagne te zetten.”