Nieuwsoverzicht

Hier vind je alle nieuwsberichten van Spotta.
Meld je aan op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven over de ontwikkelingen rondom brievenbusreclame.

 
Filteren
Aantal resultaten: 37
Sorteer op

InMijnBus één jaar landelijk actief: minder verspilling, meer regie voor de consument

10-6-2025

Sinds de landelijke uitrol tussen september 2023 en juni 2024 hebben huishoudens in heel Nederland via InMijnBus zelf de regie over het ontvangen van een folderpakket in hun brievenbus.

Spotta stapt in de postmarkt

5-6-2025

Op 26 mei jl. bracht FD het nieuws dat Spotta zich bij de ACM heeft geregistreerd als postvervoersbedrijf. Daarmee betreden we officieel de postmarkt.

De winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 zijn bekend!

4-6-2025

Tijdens het event Catch the Shopper op 3 juni jl. in Groenekan zijn de winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 bekendgemaakt. 

Spotta breidt dienstverlening uit met bezorging van direct mail

Catch the Shopper 2025

19-05-2025

Op 3 juni vindt Catch the Shopper plaats; een dag vol inspiratie, innovatie en inzichten in de toekomst van shoppermarketing. 

Case study: De kracht van de papieren folder bij Expert

19-05-2025

In deze case study onderzoeken we hoe de inzet van de papieren folder Expert ondersteunt bij de gekozen strategie en welke resultaten dit heeft opgeleverd. 

Meer gelezen folders, meer actie door de consument

01-05-2025

Uit recent onderzoek van Markteffect blijkt dat gepersonaliseerde folderpakketten, zoals aangeboden door Folderkiezer, aanzienlijk effectiever zijn in het stimuleren van consumentengedrag.

Inline productie van geadresseerde folderpakketten in Den Bosch

14 april 2025

Volgende stap op de InMijnBus-roadmap zorgt voor hogere bezorgkwaliteit en minder werkdruk voor bezorgers. 

Reclamefolder Awards 2025: De consument bepaalt de winnaar!

27-03-2025

Op 3 juni 2025 is het zover! Tijdens het Catch the Shopper congres worden de Reclamefolder Awards 2025 uitgereikt. Wat deze prijs uniek maakt? De consument heeft het laatste woord!

Hoe onze klanten helpen om InMijnBus zichtbaarder te maken

19-02-2025

Spotta werkt actief samen met haar klanten om de zichtbaarheid van InMijnBus te versterken. Dit doen we onder andere door het aanbieden van instore communicatiemiddelen en het ontwikkelen van gepersonaliseerde klantpagina’s.

InMijnBus: minder ongelezen folders bij het oud papier

06-01-2025

Met InMijnBus maakt Spotta folderverspreiding duurzamer en slimmer. Per week houden we de besparingen bij in folderpakketten, kg papier, uitstoot, water en energie. 

Hoe val je extra op in de consideration fase van de Customer Journey?

01-12-2024

Of je nu inzet op awareness, consideration of purchase in de customer journey, een folder is een essentieel touchpoint. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw folder in de consideration-fase opvalt? We hebben vier voorbeelden voor je op een rij gezet.

De kracht van de folder in de warenhuisbranche

18-11-2024

November en december zijn dé maanden om de aandacht van consumenten te trekken in de warenhuisbranche. Wist je dat maar liefst 49% van de 4,2 miljoen folderpakketontvanger warenhuisfolders en flyers leest?

De mediasynergie van print en digitaal

18-11-2024

In een tijdperk waarin digitale media domineren, blijft print een waardevolle rol spelen in de mediamix van bedrijven. Dit artikel verkent hoe de sterke punten van digitale en printmedia elkaar kunnen versterken om de ultieme customer journey te creëren.

Slaapexpert Beter Bed lanceert ‘Beter Slapen Nieuws’

15-11-2024

Beter Bed heeft een duidelijke missie: heel Nederland bewustmaken van het belang van goed slapen. Met dit doel voor ogen lanceerde Beter Bed in juni een nieuw initiatief: Beter Slapen Nieuws.

Yme Pasma over de toekomst van Spotta: digitalisering als sleutel tot succes

8-11-2024

In de nieuwste aflevering van de Nerd Cast Podcast bespreekt onze algemeen directeur Yme Pasma onder meer de innovatieve stappen die Spotta heeft gezet met het platform InMijnBus. 

Strakkere regie en minder zoekwerk: Nerds & Company maakt folderbezorging leuker

31-10-2024

Voor Spotta ontwikkelde Nerds & Company een native app die het werk van bezorgers aanzienlijk vereenvoudigt en inspeelt op de moderne eisen van bezorging. 

Folders: de overeenkomsten en verschillen tussen Nederland en Oostenrijk! 

23-09-2024

Twee recente studies uit Nederland en Oostenrijk illustreren duidelijk de overeenkomsten en verschillen in waardering voor folders tussen beide landen.

Nieuw bij Spotta: De Flyerscan!

19-9-2024

Wil je weten of jouw folder of flyer de aandacht trekt die het verdient? Meld je dan nu aan voor de Flyerscan! 

 

De kracht van folders in de huis-, tuin- en dierbranche

19-09-2024

In de huis-, tuin- en dierbranche zijn folders onmisbaar om consumenten te bereiken en te inspireren.

 

Een folder bezorgt je omzet! 

16-09-2024

Dat toonde het onafhankelijke Bereiksonderzoek voor Folders uitgevoerd door GfK recent aan. In onderstaande infographic vind je de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek terug.

Facts & Figures Brievenbusreclame 

23-7-2024

In deze infographic ontdek je interessante en actuele cijfers en feiten over brievenbusreclame verspreidt door Spotta. 

90% van de Nederlanders leest reclamefolders

15-7-2024

Onderzoek van GfK, onder toezicht van NMO, toont aan dat papieren folders massaal worden gelezen door Nederlanders van 18 jaar en ouder.

 

Hoe Duitse retailers Nederlandse koopjesjagers voor zich winnen 

25-06-2024

In de afgelopen vier jaar is het aantal Nederlanders dat in Duitsland winkelt bijna verdubbeld, blijkt uit het recent gepubliceerde koopstromenonderzoek Oost-Nederland. Waarom Nederlanders zoveel de grens oversteken voor hun boodschappen?

 

Spotta introduceert met succes InMijnBus in heel Nederland

6-6-2024

Na een succesvolle introductieperiode is InMijnBus nu overal in Nederland beschikbaar. Dankzij de inzet van onze bezorgers hebben we dit duurzame bezorgmodel snel kunnen uitrollen.

 

De winnaars van de Reclamefolder Awards 2024 zijn bekend!

7-6-2024

Op 6 juni jl. werden de Reclamefolder Awards 2024 uitgereikt tijdens het Catch the Shopper event in Groenekan.

 

Webinar: Bereiksonderzoek Folders 2023/2024

21-6-2024

Op 9 juli om 11:00 uur presenteert GfK samen met Spotta middels een webinar de belangrijkste resultaten uit het Bereiksonderzoek Folders 2023/2024.  

 

Eerst proeven, dan geloven!

20-05-2024

Bekijk onze nieuwe infographic over sampling via de brievenbus voor interessante facts & figures over sampling via de brievenbus!

 

Hoe Plein.nl een hogere conversieratio behaalt met doelgroepsegmentatie voor hun folder

30-05-2024

Lees in dit artikel hoe Plein.nl samen met onze Business Intelligence Analisten een zo optimaal mogelijk verspreidplan ontwikkelt met doelgroepsegementatie. 

 

 

Zien we jou ook op Catch The Shopper?

24-05-2024

Op donderdag 6 juni a.s. zijn wij weer te vinden op het jaarlijkse event Catch The Shopper.

 

Nieuwsbrief inschrijven

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws op het gebied van brievenbusreclame en Spotta? Meld je aan voor de nieuwsbrief.