Bever: meer winkelbezoek en naamsbekendheid

  • 04-jun-2019

Eind 2018 lanceerde Bever een vernieuwende crossmediale contentstrategie. Om via verschillende off- en onlinekanalen consumenten te inspireren om meer naar buiten te gaan. Ze schakelden ons in om de juiste doelgroep te bereiken en activeren.

Bever is al 42 jaar dé buitenwinkel van Nederland. In 1977 richtte Fred van Olphen het bedrijf op om zo veel mogelijk mensen naar buiten te krijgen en te zorgen dat ze daar een mooie tijd hebben. En dat kan van alles zijn; van wandelen door de bergen of gewoon met de hond, op de fiets door het bos of naar het werk of backpacken door Azië.

Eind 2018 lanceerde Bever een vernieuwende crossmediale contentstrategie. Een onderdeel van de vernieuwende crossmediale contentstrategie van Bever is het prachtige, in huis geproduceerde en gratis outdoormagazine Buitentijd. Met een printoplage van 450.000 exemplaren is Buitentijd het grootste outdoor magazine van Nederland.

Doelgroepsegmentatie

Van de totale oplage van Buitentijd worden 250.000 exemplaren naar zogenoemde look-a-likes van de vaste klanten verstuurd. Door middel van doelgroepsegmentatie hebben wij een verspreidingsgebied vastgesteld waarin potentiële klanten van Bever zich bevinden. Huishoudens rondom de Bever-winkels die aansluiten op het profiel zijn opgenomen in het verspreidingsgebied en hebben het outdoor magazine ontvangen. Daarnaast hebben we een herfst- en winterfolder verspreid met een oplage van 200.000 exemplaren.

Meer winkelbezoek en naamsbekendheid

De eerste resultaten na de verspreiding van zowel Buitentijd als de folder zijn zeer positief te noemen. Zo is de belangrijkste doelstelling van de samenwerking met Spotta gehaald: nieuwe klanten werven. Daarnaast heeft de verspreiding van het magazine via Spotta ook een positief effect gehad op andere merkvariabelen van Bever als geholpen naamsbekendheid en merkoverweging.

"Wij zijn zeer tevreden met de doelgroepsegmentatie en het verspreidingsgebied dat Spotta op basis van zijn data voor Bever heeft vastgesteld. Hun aanpak stelt ons in staat om heel gericht de juiste doelgroepen te bereiken met het prachtige buitenmagazine Buitentijd en de relevante folder. Daarnaast verloopt de samenwerking met Spotta zeer prettig. Het Spotta-team weet zich goed te verplaatsen in de wensen van de klant en op basis hiervan succesvolle campagnes te ontwikkelen." Jelka Molenaar - Marketing Manager - Bever.

Samenwerking met een jaar verlengd

Na de succesvolle verspreiding van zowel Buitentijd als de folder heeft Bever ervoor gekozen om ook de komende edities via ons te verspreiden. De samenwerking is met een jaar verlengd. Voorafgaand aan iedere nieuwe uitgave optimaliseren we het verspreidingsgebied opnieuw. In dit traject kijken we ook naar de ideale combinatie tussen campagnemoment, doelgroep, winkels en product. Om zo op de meest effectieve wijze de juiste doelgroep te bereiken en te motiveren om een Bever-winkel te bezoeken.

bever