Coppens Rekreatie over Folders

  • 29-nov-2017

We spreken met Roel Coppens, verantwoordelijk voor alle reclame-uitingen en vormgeving van Coppens Rekreatie. En zoals de naam al doet vermoeden is Coppens een familiebedrijf. Het begon ooit met opa en oma Coppens, en ondertussen zijn ze 2 generaties verder en is Coppens al meer dan 40 jaar actief op de kampeermarkt.

Activiteiten

Wat ooit begon met de verkoop van caravans en campers, is ondertussen uitgegroeid tot een winkel waar je terecht kunt voor je gehele vakantie-uitzet. Het enorme aanbod van campers en caravans trekt zelfs klanten van over de landsgrenzen. De volgende 4 afdelingen zijn te onderscheiden:

  • Verkoop campers en caravans
  • Werkplaats / Servicecenter
  • Kampeerwinkel
  • Kledingwinkel

Bij Coppens hebben ze crossselling zeer ver doorgevoerd. Stel je koopt een Camper. Ze maken hem netjes voor je rijklaar en je kunt hem bij Coppens in het onderhoud zetten. Bij de aanschaf kun je ook je camper direct laten verzekeren. Als je weleens bent wezen kamperen, weet je dat je best veel spullen nodig hebt. In de kampeerwinkel op de eerste verdieping vind je de meest handige kampeerspullen. Voor kampeerders een waar walhalla, je loopt hier geheid weg met zo’n handige opvouwbare bolderbar vol nog handigere kampeerspullen. Naast de kampeerwinkel is er een kledingzaak waar je terecht kunt voor sport/outdoor en vrijetijdskleding.
Ook aan de online shopper is gedacht. Zowel de kampeerwinkel als de kledingwinkel hebben een eigen webshop.

Waarom folderverspreiding?

Bij Coppens zet men de folder met name in om traffic naar de winkel te verhogen. Dit doen ze door in de folder concrete aanbiedingen te communiceren, een echte trigger om in actie te komen. Zoals hierboven beschreven biedt Coppens een totaalaanbod aan producten. Het komt regelmatig voor dat men voor een gasfles binnenstapt en uiteindelijk een caravan koopt. Nu de klant er toch is, kan hij net zo goed even een kijkje nemen in de rest van de winkel nemen natuurlijk. De winkelinrichting speelt hierbij ook een grote rol.   Beneden vind je de caravans en campers, op de eerste etage de kampeer- en kleding winkel.

Wat levert folderverspreiding op?

Na een folderverspreiding zien ze bij Coppens dat er meer mensen in de winkel komen. Ook merken ze het in de kassa en in de webshop. Voor een goede aanbieding komt men naar de winkel. Ze communiceren deze aanbieding dan ook alleen in de folder die in het Spotta folderpakket mee gaat. Op deze manier weten ze dat de klant naar aanleiding van de folder de winkel bezoekt. De folder blijkt voor Coppens erg effectief en doet wat hij belooft, in dit geval traffic naar de winkel verhogen.

Waarom de keuze voor Spotta?

Al jaren zet Coppens regionale dagbladen in, de resultaten hiervan zijn wisselend. Ze merken dat niet iedereen meer de krant leest tegenwoordig. Naast de vaste advertenties en communicatie wil Coppens een bredere doelgroep aanspreken. Door folders te verspreiden bereiken ze ook de mensen die geen krant lezen of hun bedrijf nog niet kennen. Per jaar doet Coppens 5x een folderverspreiding. Aangezien hun producten redelijk seizoensgebonden zijn is de timing uiteraard belangrijk. Door steeds in dezelfde periode een folder te verspreiden, valt het mensen op. Men vind het leuk om je regelmatig in het folderpakket terug te zien.

Tip van Roel

“Mijn grootste tip is dat je beter je budget kan verzamelen om 1 ding groots aan te pakken, dan je budget heel erg te verspreiden over diverse activiteiten.”

Inspiratie opdoen voor je volgende kampeervakantie? Bezoek de website van Coppens Rekreatie of ga een kijkje nemen in Best.

 

Klantcase

Ben jij klant van Spotta en wil je ook graag vertellen over wat folders voor jouw bedrijf opleveren? Neem contact op met communicatie@spotta.nl.