Cadeau-inspiratie met de Spotta chatbot

  • 29-nov-2017

Consumenten die vlak voor de feestdagen zonder inspiratie zitten, krijgen ook dit jaar op Facebook hulp van de Spotta chatbot genaamd ‘Spotter Sem’. Na de eerdere succesvolle chatbot varianten: Pasen Vaderdag, Sint en Kerst, zetten we vanaf nu deze technologie dagelijks in binnen Facebook. Ook op die manier willen we meer leren over het gebruik en de interesses van consumenten.

Spotter Sem is de ‘zoon’ die samen met zijn ‘moeder’ te zien is in de App Install campagne van Spotta. Van moeder en zoon zijn avatars gemaakt. Spotter Sem is ingezet als chatbot hulp en zijn moeder is te zien in de App bij het spelen van de Spotta Speurtocht. Speciaal voor Sinterklaas draagt hij een mijter en een staf.

Hoe werkt een chatbot?
Consumenten kunnen met Spotter Sem een gesprek aangaan en krijgen op basis van vraag en antwoord folders aangeboden waarin ze aanbiedingen kunnen vinden. Na afloop kunnen ze hun gesprek met Spotter Sem beoordelen. Chatten met een chatbot voelt haast als persoonlijk contact.
De chatbot zorgt voor een bijna persoonlijk contact en biedt ons ook inzichten in de interesses van de consument. Tijdens het gesprek kan er relevante data worden gegenereerd. Deze inzichten kunnen we inzetten om het contact met de consument nog persoonlijker te maken, wat resulteert in een betere chatbot ervaring.

Wil je meer weten over de inzet van de Spotta chatbots? Neem contact op met Jeroen.Bohm@spotta.nl

Cadeau-inspiratie-Spotta-chatbot