Nieuws

Uitspraak hoger beroep JA|JA-sticker 9 juli verwacht

12-jun-2019 | Nieuws

Het gerechtshof Amsterdam verwacht 9 juli een uitspraak te doen in het hoger beroep tegen de invoering van de JA|JA-sticker in de gemeente Amsterdam.

Lees verder

Nieuwe website Folderkiezer

12-jun-2019 | Nieuws

Het is zover: Folderkiezer.nl is vernieuwd.

Lees verder

Uitspraak hoger beroep JA|JA-sticker uitgesteld

11-jun-2019 | Nieuws

De uitspraak in het hoger beroep inzake de invoering van de JA|JA-sticker in de gemeente Amsterdam is uitgesteld. Dat maakte het gerechtshof vandaag bekend.

Lees verder

Bever: meer winkelbezoek en naamsbekendheid

04-jun-2019 | Nieuws

Eind 2018 lanceerde Bever een vernieuwende crossmediale contentstrategie. Om via verschillende off- en onlinekanalen consumenten te inspireren om meer naar buiten te gaan. Ze schakelden ons in om de juiste doelgroep te bereiken en activeren.

Lees verder

Nieuw! De Spotta Folderdisplay

27-mei-2019 | Nieuws

Vanaf 1 juni is de Folderdisplay officieel onderdeel van ons productportfolio. Na een succesvolle testperiode in Amsterdam waarbij de Folderdisplay zeer enthousiast is ontvangen, wordt het product nu verder uitgerold. In de opvallende Folderdisplay is het Spotta folderpakket verkrijgbaar in de

Lees verder

Offline oriënteren leidt tot online aankopen

07-mei-2019 | Nieuws

Samen met Mediabureau ZIGT hebben we voor kinderkledingwinkel Kleertjes.com een gesegmenteerde campagne opgezet waaruit de kracht van de folder blijkt.

Lees verder

Dirk folder meest favoriet in Nederland

24-apr-2019 | Nieuws

Dirk is de overall winnaar van de ‘Beste Folder Awards’ verkiezing, editie 2019. Naast de supermarktketen namen zes andere retailers een categorie award in ontvangst tijdens het ‘Catch the Shopper’ event.

Lees verder

De genomineerden voor de ‘Beste Folder Awards’ 2019 zijn bekend

18-apr-2019 | Nieuws

In de verkiezingsperiode hebben ruim 53.000 consumenten gestemd. 27 folderaars maken kans op een categorieprijs. Welke folder de absolute favoriet is van de consument wordt op 25 april bekendgemaakt.

Lees verder

De zitting van het hoger beroep heeft vandaag plaatsgevonden

28-mrt-2019 | Nieuws

Vanochtend heeft de hoorzitting van het hoger beroep tegen de gemeente Amsterdam plaatsgevonden. MailDB, Spotta en KVGO hebben hun zienswijze gegeven. De gemeente Amsterdam heeft zich in de zitting verdedigd. Het gerechtshof Amsterdam verwacht 11 juni een uitspraak te doen. Deze datum kan nog worden

Lees verder

Update JA|JA-sticker

11-mrt-2019 | Nieuws

Rotterdam heeft aangekondigd per 1 juli 2019 de JA|JA-sticker in te voeren en trekt daarmee haar eigen plan. Gemeente Amsterdam gaat over tot het uitvoeren van de opgelegde last onder dwangsom bij adverteerders. MailDB roept op om krachten te bundelen en zittingsdatum hoger beroep komt dichterbij.

Lees verder

Van een flyer op de mat naar conversie online

01-feb-2019 | Nieuws

Plein.nl wil de grootste online speler worden op het gebied van verzorging van jezelf, je gezin, je huisdier en je huishouden. Een stevige ambitie die ze mede met de inzet van een huis-aan-huis verspreiding willen behalen.

Lees verder

De folder versterkt de out of home campagne

28-jan-2019 | Nieuws

Uit eerder onderzoek bleek de folder de tv-reclame perfect te versterken. Nieuw onderzoek toont aan dat de folder ook goed samengaat met out of home. Als je een folderverspreiding toevoegt voorafgaand aan je out of home campagne, verhoogt de aandachtswaarde en persoonlijke relevantie en valt het

Lees verder

Heb jij de beste folder van Nederland?

11-jan-2019 | Nieuws

Meld je vóór 1 februari aan voor de Beste Folder Awards en krijg inzicht in hoe consumenten je folder waarderen. Én hoe ze de folder van je concurrenten waarderen.

Lees verder

Folder onverminderd populair voor informatie en inspiratie

03-okt-2018 | Nieuws

Radio? Televisie? Social? Nee hoor, de vertrouwde folder staat nog altijd bovenaan als belangrijkste bron voor informatie en inspiratie. Dat blijkt uit het onderzoek Retail Buying Study ’18 van IPG Mediabrands dat dit jaar voor de tweede keer is uitgevoerd.

Lees verder

Huis-aan-huis structureel onderdeel marketingmix Foodora

Case

Lees verder

CTR kanon Vakantieveilingen.nl op Spotta.nl

Case

Lees verder

De zittingsdatum van het hoger beroep tegen het invoeren van de JAlJA-sticker in Amsterdam is bekend

20-aug-2018 | Nieuws

De zittingsdatum is door het gerechtshof Amsterdam bepaald op 28 maart 2019. Zij heeft toegevoegd dat het “kort na het pleidooi” uitspraak zal doen.

Lees verder

Resultaten NOM folderonderzoek 2018

27-jun-2018 | Nieuws

52% van de Nederlanders mist de papieren folder als deze niet meer verschijnt. En 14% staat hier neutraal tegenover. Deze percentages blijven al 5 jaar op rij ongeveer gelijk. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2018, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep

Lees verder

Maak van je folder een cadeautje!

12-jun-2018 | Nieuws

Hoe trek je de aandacht van de consument en maak je van je folder een cadeautje?

Lees verder

Nieuw initiatief City - huis-aan-huis blad in Amsterdam

05-jun-2018 | Nieuws

Trusted Media Publishers kondigt dinsdag 5 juni de verschijning van City aan. City een nieuw onafhankelijk huis-aan-huisblad voor Amsterdam. Deze moderne magazine-achtige krant zal wekelijks worden bezorgd bij 318.000 Amsterdamse huishoudens. Het blad is een initiatief van H.A.H. Retail Uitgeverij.

Lees verder

Reclame Code Commissie: ‘Amsterdam in de fout met bomen-verhaal’

31-mei-2018 | Nieuws

De gemeente Amsterdam mag niet meer claimen dat de ja/ja sticker 6.000 bomen zou besparen. Amsterdam heeft dat wel geschreven in een brief aan alle inwoners over de invoering van het ja/ja systeem, maar die claim is ‘te absoluut en onvoldoende onderbouwd’.

Lees verder

Wat is het effect van jouw folder?

28-mei-2018 | Nieuws

Folder effectiviteitsonderzoek (FEO) laat het bereik, waardering en conversie van de folder in het pakket zien. De infographic laat zien hoe.

Lees verder

Folder blijft onverminderd populair

26-mei-2018 | Nieuws

95% van alle Nederlanders leest wel eens een reclamefolder. Daarmee bereikt de onverminderd populaire folder 12,7 miljoen Nederlanders.

Lees verder

Update JA|JA: Amsterdammer nog niet uitgeplakt

15-mei-2018 | Nieuws

Nog niet elke Amsterdammer is goed op de hoogte van het nieuwe folder opt-insysteem. Meer dan 1/3 van de Amsterdammers geeft aan weinig tot geen kennis van de verandering van het foldersysteem te hebben. Bovendien denkt meer dan een kwart dat huishoudens die geen JA-sticker hebben geplakt ook

Lees verder

Haal meer omzet uit je online folder

Case

Lees verder

Gegevens bij Spotta AVG-proof

11-mei-2018 | Nieuws

Privacy is tegenwoordig een hot item, overal word je erop gewezen en wordt erover gediscussieerd. Dit komt mede door de veranderde wetgeving. De algemene verordening gegevensbescherming (AVG, in Engels GDPR) gaat over de bescherming van personen bij de verwerking van persoonsgegevens. Voor jou is

Lees verder

Drukwerkdeal.nl belangrijke partner

07-mei-2018 | Nieuws

Spotta en Drukwerkdeal.nl gaan samenwerken. Ondernemers die flyers en folders bij Drukwerkdeal.nl laten drukken, kunnen deze voortaan ook laten verspreiden via de Spotta folderverspreiding. Interessant voor ondernemers om met lokale acties mensen makkelijk naar de winkel te trekken en een boost in

Lees verder

Dirk folder meest favoriet in Nederland

26-apr-2018 | Nieuws

Baarn, 26 april 2018 – Dirk is de overall winnaar van de ‘Beste Folder Awards’ verkiezing, editie 2018. Naast de supermarktketen namen zeven andere retailers een categorie award in ontvangst tijdens het Hoera voor de Folder! event.

Lees verder

Welke folder is favoriet bij de consument?

12-apr-2018 | Nieuws

De genomineerden voor de ‘Beste Folder Awards’ 2018 zijn bekend. In de verkiezingsperiode hebben ruim 35.000 consumenten gestemd. 34 folderaars maken kans op een categorieprijs. Welke folder de absolute favoriet is van de consument wordt op 26 april bekendgemaakt.

Lees verder

Folder versterkt effect van tv-reclame

29-mrt-2018 | Nieuws

Consumenten houden van folders, dat wisten we al. Nu wijst onderzoek ook uit dat de huis-aan-huis folder het effect van de tv-reclame versterkt. Kwalitatief onderzoeksbureau ST&T deed hier neuromarketingonderzoek naar in opdracht van folderverspreider Spotta met eye tracking software en EEG.

Lees verder

Update JA|JA-sticker MailDB

19-mrt-2018 | Nieuws

Voor en na de invoering van de JA-sticker in de gemeente Amsterdam hebben we niet stilgezeten. Er zijn veel acties ondernomen die we onder de vlag van de branchevereniging MailDB hebben uitgevoerd. Het samen optrekken met adverteerders, de folderbranche, winkeliers en andere stakeholders in deze

Lees verder

Persbericht: Hoger beroep JAlJA-sticker officieel van start

19-mrt-2018 | Nieuws

Hoofddorp, dinsdag 13 maart 2018 Vandaag heeft de gemeente Amsterdam zich bij het gerechtshof Amsterdam gemeld voor de zogenaamde ‘rolzitting’. Dit naar aanleiding van de dagvaarding van MailDB, Spotta en KVGO. Deze brancheorganisaties vinden dat (i) het invoeren van de JA|JA-sticker onzorgvuldig

Lees verder

Drukwerkdeal.nl gaat samenwerking aan met Spotta

14-mrt-2018 | Nieuws

Drukwerkdeal.nl gaat samenwerken met Spotta, verspreider van huis-aan-huis en gepersonaliseerde folderpakketten en online aanbieder van reclamefolders. Ondernemers die hun flyers bij Drukwerkdeal.nl laten drukken, kunnen deze voortaan laten verspreiden via de diensten van deze PostNL-dochter.

Lees verder