Nieuws

Folder en Out-of-home

08-okt-2021 | Nieuws

De gecombineerde inzet van de folder en out-of-home reclame versterkt elkaar in het winkelschap; producten vallen sneller op en het resulteert in meer verlangen naar het product.

Lees verder

Resultaten Neuromarketing-onderzoek Folder en TV

08-okt-2021 | Nieuws

De folder in combinatie met een tv-commercial resulteert in een verhoogde interesse in het product. Folderaanbiedingen blijven beter hangen omdat ze in het brein bewuster en actiever worden verwerkt dan tv-reclames.

Lees verder

Spot on: Afdeling Kwaliteitsbeheer

01-okt-2021 | Nieuws

Iedere maand de ‘SPOT ON’  een team van Spotta. Bij ons werken namelijk de echte toppers, die ieder met hun eigen expertise meebewegen in onze dynamische business. Vol enthousiasme, altijd op zoek naar kansen. En daar zijn we super trots op!

Lees verder

Veel nieuwe folders bekroond door consumenten, supermarktfolder Dirk overall winnaar ‘Beste Folder Award’ 2021 

15-sep-2021 | Nieuws

Maarssen, 14 september 2021 – In de afgelopen maanden hebben consumenten ruim 100.000 beoordelingen gegeven over hun favoriete folders. Het resultaat? Dirk is de overall winnaar van de verkiezing ‘Beste Folder Award’, editie 2021. Naast Dirk namen ook Expert, Action, Leen Bakker én tien nieuwe

Lees verder

Spot on: Team New Markets

01-sep-2021 | Nieuws

Vanaf nu zetten we iedere maand de ‘SPOT ON’ een team van Spotta. Bij ons werken namelijk de echte toppers, die ieder met hun eigen expertise meebewegen in onze dynamische business. Vol enthousiasme, altijd op zoek naar kansen. En daar zijn we super trots op!

Lees verder

Adverteerder in de Spotlight: Autovakmeester

06-aug-2021 | Nieuws

Om garagebedrijven in hun eigen regio onder de aandacht te brengen bij een zo breed mogelijk publiek ontwikkelt Autovakmeester twee keer per jaar huis-aan-huisfolders met informatie over auto-onderhoud. Om zo te zorgen voor zichtbaarheid en traffic naar de garagebedrijven. De verspreiding is

Lees verder

Donorregistratie campagne succesvol!

11-jun-2021 | Nieuws

De folder hoort thuis in elke mediamix! In 2018 werd de wetgeving rondom donorregistraties aangepast. Een van de voorwaarden hierbij was om de consument te informeren en hierbij is de Folder als massacommunicatiemiddel ingezet. In de evaluatie welke onlangs verscheen kwam de folder er uitstekend uit

Lees verder

Consument heeft liever een folder dan een Instagram post

09-jun-2021 | Nieuws

Dit blijkt uit een onderzoek van mediabureau Zigt, waarin de consument is gevraagd via welk medium ze het liefst reclame ontvangen.

Lees verder

Adverteerder in de Spotlight: Europarcs

03-jun-2021 | Nieuws

In het folderpakket is veel variatie te vinden. Naast de supermarkten, drogisterijen en bouwketens valt ook de uiting van Europarcs op de mat. Bij de start van de verkoop van nieuwe projecten zetten ze folderverspreiding in om awareness te creëren. 

Lees verder

Onderzoek de Folder Werkt!

13-apr-2021 | Nieuws

De Folder werkt, nog steeds en juist nu! Natuurlijk, wij geloven meer dan ooit in de kracht van de folder. Het bewijs wordt geleverd door recent onderzoek van twee ervaren onderzoeksbureaus; Team Vier en DirectResearch.

Lees verder

City – snelst groeiende bereiksmedium

13-apr-2021 | Nieuws

Het huis-aan-huisblad in magazine- stijl groeit binnenkort naar 704.000 exemplaren met de uitbreiding in Rotterdam, Leiden en 4 extra stadsdelen van Amsterdam.

Lees verder

De Beste Folder Awards gaat van start

08-mrt-2021 | Nieuws

De Beste Folder Awards 2021 gaat van start! Wegens de lockdown en de winkelsluiting is de start uitgesteld tot nu. Vanaf 8 april kunnen consumenten stemmen op en een mening geven over hun favoriete folder. Door met jouw folder deel te nemen aan de verkiezing, krijg je inzicht in hoe consumenten je

Lees verder

Artikel City in Print Matters

12-feb-2021 | Nieuws

Onze commercieel directeur Thomas Hopman staat in Print Matters met een interessant artikel over City! De sterke, redactionele formule in combinatie met advertentiepagina’s zorgt ervoor dat City een leesbereik heeft van 83%. En de advertenties zorgen voor conversie; driekwart van de lezers

Lees verder

Albert Heijn haakt dit jaar aan bij City

02-nov-2020 | Nieuws

Albert Heijn gaat adverteren in City. De marktleider doet dat straks in alle steden waar de huis-aan-huiskrant momenteel verschijnt. Distrifood heeft hier een artikel aangewijd. Download het artikel hieronder.

Lees verder

Interview met onze directeur voor het Leidsch Dagblad

21-okt-2020 | Nieuws

​Vanaf 20 oktober geldt in Leiden het opt-in systeem voor folders. Onze directeur Yme Pasma is door het Leidsch Dagblad over de invoering geïnterviewd. ' Gemeentebestuur van Leiden leeft in een bubbel'. Lees hier het hele interview!​

Lees verder

Vijf nieuwe winnaars ‘Beste Folder Awards 2020’, Dirk folder voor derde keer meest favoriet in Nederland

15-sep-2020 | Nieuws

Dirk is de overall winnaar van de ‘Beste Folder Awards’ verkiezing, editie 2020. Naast Dirk en Leen Bakker namen vijf nieuwe winnaars een prijs in ontvangst tijdens het ‘Catch the Shopper’ event.

Lees verder

Reclamebranche pleit in hoger beroep voor langere overgangsperiode JA/JA-sticker

25-jun-2020 | Nieuws

De voorzieningenrechter van de Rechtbank Den Haag heeft, op 24 juni 2020, geoordeeld dat het opt-in systeem voor reclamefolders, de JA/JA-sticker, per 1 juli in de gemeente Den Haag mag worden ingevoerd. MailDB, KVGO1 en twee verspreiders van reclamedrukwerk vinden de overgangstermijn naar het

Lees verder

Wie maken kans op de ‘Beste Folder Awards 2020’ in de categorie ‘Supermarkt’ en ‘Online?

09-jun-2020 | Nieuws

Amersfoort , 9 juni 2020 – De laatste kanshebbers op een award voor de beste folder in de categorieën ‘Supermarkt en ‘Online’ zijn bekend. In de verkiezingsperiode hebben ruim 59.000 consumenten gestemd. Het resultaat? 31 folderaars die kans maken op een categorieprijs. Welke folder de absolute

Lees verder

Wie zijn genomineerd voor de ‘Beste Folder Awards 2020’ in de categorie ‘Elektronica’ en ‘Warenhuis’?

09-jun-2020 | Nieuws

4 juni 2020 zijn de genomineerden voor de categorieën ‘Elektronica’ en ‘Warenhuis’ bekend gemaakt. In de verkiezingsperiode hebben ruim 59.000 consumenten gestemd. Het resultaat? 31 folderaars die kans maken op een categorieprijs. Welke folder de absolute favoriet is, wordt op 14 september

Lees verder

Nieuwe kanshebbers voor de ‘Beste Folder Awards’ 2020 zijn bekend.

02-jun-2020 | Nieuws

Nadat vorige week genomineerden voor de ‘Beste Folder Awards’ 2020 in de categorieën ‘Mode en Kleding’ en ‘Persoonlijke Verzorging’ bekend zijn gemaakt, maken we vandaag de genomineerden voor de categorieën ‘Huis, Tuin & Dier’ en ‘Slapen/Wonen’ bekend.

Lees verder

Eerste kanshebbers 'Beste Folder Awards' bekend!

28-mei-2020 | Nieuws

De eerste genomineerden voor de ‘Beste Folder Awards’ 2020 zijn bekend. In de categorieën mode en kleding en persoonlijke verzorging onthullen we de kanshebbers. Het resultaat? 31 folderaars die kans maken op een categorieprijs. Welke folder de absolute favoriet is, wordt tijdens het event Catch the

Lees verder

Wet Minimumloon voor bezorgers geldt vanaf 1 april

30-mrt-2020 | Nieuws

Er gaat wat veranderen in de berekening van de betaling van bezorgers. Dat bepaalt de Wet Minimumloon en de minimumvakantiebijslag. Per 1 april 2020 zullen bezorgers betaald worden op basis van hun leeftijd en bezorgtijd.

Lees verder

Spotta zet bezorging folderpakketten voort

17-mrt-2020 | Nieuws

De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers, klanten en partners staan voorop en daarom houden we de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwlettend in de gaten en nemen direct maatregelen daar waar nodig. We volgen daarbij de algemene richtlijnen en aanwijzingen van het RIVM en andere

Lees verder

Catch the Shopper event verplaatst

13-mrt-2020 | Nieuws

In het licht van de huidige maatregelen ter voorkoming van het coronavirus heeft de organisatie van Catch the Shopper besloten tot het verplaatsen van het event naar een nieuwe datum: dinsdag 30 juni a.s.

Lees verder

Arcis verwerft Axender

03-mrt-2020 | Nieuws

Beheermaatschappij Arcis heeft Axender overgenomen, één van de leidende organisaties voor huis-aan-huis verspreiding in Nederland. Nadat Arcis recent Spotta al had overgenomen, is dit een belangrijke stap om de continuïteit in kwalitatieve huis–aan-huis verspreiding te waarborgen. De nieuwe

Lees verder

Rotterdam mag JA|JA sticker niet per 1 april 2020 invoeren

02-mrt-2020 | Nieuws

Rotterdam, 2 maart 2020 - De voorzieningenrechter van de rechtbank Rotterdam heeft op vrijdag 28 februari 2020 uitspraak gedaan in het kort geding over de invoering van de JA|JA sticker / opt-in systeem in Rotterdam. Onder een dergelijk systeem mogen ondernemers alleen reclame (laten) bezorgen bij

Lees verder

Consumenten stemmen op hun favoriete folder

13-feb-2020 | Nieuws

Vanaf 13 februari kunnen consumenten weer stemmen op de beste folder. Zij maken kans op mooie prijzen. Bijna 60 retailers hebben hun folder aangemeld voor de verkiezing van de Beste Folder.

Lees verder

Spotta zet met lancering Folders.nl volgende stap in digitale foldermarkt

10-feb-2020 | Nieuws

De folderwebsite en app van Spotta gaan vanaf 12 februari verder als Folders.nl. Dit is de eerste merkbare verandering van de nieuwe strategische samenwerking van Spotta met digitale dienstverlener WePublish. Beide partijen bundelen hun krachten en spelen daarmee in op de trend dat consumenten

Lees verder

Papieren folder onverminderd populair in Nederland

10-feb-2020 | Nieuws

Utrecht, 10 februari 2020 – Nederlanders zijn gek op folders. 85% van de 858 ondervraagden vindt wel eens een folderpakket op de deurmat. 80% van alle ondervraagden leest deze folders ook. 60% zegt zelfs een (JA-JA) sticker op zijn brievenbus te willen plakken om folders te blijven ontvangen.

Lees verder

Arcis koopt PostNL-dochter Spotta

06-feb-2020 | Nieuws

Den Haag, 6 februari 2020 – Beheermaatschappij Arcis BV en PostNL hebben
vandaag bekendgemaakt dat er een koopovereenkomst is getekend voor de
overname van PostNL-dochter Spotta door Arcis, een consortium dat bestaat
uit 3 partijen met ruime ervaring in de printwereld: Beheermaatschappij Em. de

Lees verder

KVGO en MailDB hebben besloten een cassatieberoep in te stellen tegen het JA-sticker arrest van het gerechtshof Amsterdam

22-nov-2019 | Nieuws

Het KVGO (brancheorganisatie grafimedia) heeft besloten cassatieberoep in te stellen tegen het ja-sticker arrest van het gerechtshof Amsterdam. MailDB sluit zich hierbij aan.

Lees verder

Intertoys verspreidt Speelboek met Spotta

11-okt-2019 | Nieuws

Intertoys geeft al sinds 1978 het Speelboek voor de feestdagen uit. Een vertrouwd ‘gezicht’ op de deurmat. Het is de eerste verspreiding die Spotta als nieuwe verspreider van Intertoys mag verzorgen.

Lees verder

MailDB, KVGO en Spotta verliezen hoger beroep Amsterdamse JA|JA-sticker en beraden zich op vervolgstappen

24-sep-2019 | Nieuws

Het gerechtshof heeft de gemeente Amsterdam in het gelijk gesteld in het hoger beroep inzake de JA|JA-sticker. Branchevereniging MailDB, het KVGO (Koninklijk Verbond van Grafische ondernemingen) en Spotta, zijn teleurgesteld dat de gemeente Amsterdam de JAlJA-sticker rechtmatig mag invoeren.

Lees verder