Extra winkelbezoek door creatieve uitingen

Spotta biedt iets nieuws in het folderpakket aan. Nu is het mogelijk om beleving, interactie en functionaliteit toe te voegen en de consument extra in actie te laten komen met creatieve uitingen!

Ultieme beleving met kijkdoos, snackbox, geurkaart en meer...

Bij creatieve uitingen creëer je automatisch meer interactie en beleving. Je kunt hier bijvoorbeeld denken aan een geurkaarten, spiegelflyers of snackboxen. Er zijn ontzettend veel verschillende mogelijkheden met creatieve uitingen. Samen met jou zullen de specifieke mogelijkheden onderzocht worden, denk hierbij aan verschillende uitingen, branche specifieke kenmerken, kleuren, logo’s, etc. Laat je inspireren door de onderstaande voorbeelden.

Wil je meer informatie of brainstormen met één van onze accountmanagers? Neem dan direct contact op met een accountmanager van Spotta.

Hoe werken creatieve uitingen?

Stel, je besluit als opticien een kijkdoos in het folderpakket te verspreiden? Hoe komt je boodschap dan onder de aandacht van je doelgroep?

hippogallery-original.jpg

Samen met een ontwerpbureau zal er een klantspecifieke uiting met een sterke boodschap en call-to-action worden ontwikkeld. Spotta ontzorgt en zal hierbij het voortouw nemen de uiting vanaf ontwerp te ontwikkelen en gericht te verspreiden.

Creatieve uitingen zijn de ideale manier om je doelgroep op een tastbare manier te inspireren. Uit ervaring is gebleken dat creatieve uitingen de kracht van je boodschap ontzettend versterken met een bereik dat gemiddeld maar liefst 35% hoger ligt dan het folderbereik. Daarbij komt ook nog eens dat het percentage gekochte producten of intentie om te kopen vanuit de consument gemiddeld 23% hoger ligt dan bij de reguliere folder.

Laat je inspireren door verschillende voorbeelden

Geurkaart

speciale-inkt

Wrijf over de kaart en de geur van het product komt vrij

Bijvoorbeeld voor merken in de cosmeticabranche (geur van zonnebrand of parfum), voedselindustrie (bijv. nieuw gerecht), kledingbranche of wasmiddelen.

Spiegelflyer

Papier

Papier heeft een spiegelende laag

Bijvoorbeeld te koppelen aan een kapperszaak. In de spiegel is te zien of het weer tijd is voor een knipbeurt. Ook leuk voor de cosmeticabranche, bijvoorbeeld ter introductie van een lippenstift of mascara. Een spiegelkaart kan gebruik worden om onderweg make-up bij te werken.

Snackbox

box-vul-mij

Karton uit te vouwen tot doos

Neem dit bakje mee naar de supermarkt en krijg een geselecteerd product gratis of met korting. Denk aan producten als nootjes, popcorn of een andere snack. De consument zou ook een nieuw product kunnen proberen bij een deelnemende snackbar.

Warmtekaart

Warmtekaart

Verwarm het papier met je vingers en de tekst of afbeelding wordt zichtbaar

Denk aan een afzender in de reisbranche, een pittige saus/chips smaak, of een handschoenenmerk. Het kaartje kan direct goed zijn voor korting of een gratis product in een deelnemende winkel.

Zadenkaart

Zadenkaart

Plant deze kaart, het papier lost op en plantjes/bloemen zullen groeien

Bijvoorbeeld zaadjes van een citroenplant. Code op de kaart geeft recht op korting of gratis fles citroenlimonade in de supermarkt. Ook mogelijk; krokuszaadjes als aankondiging van een voorjaarsselectie bij een modeketen. Een andere mogelijkheid is basilicumzaad ter introductie van een (pasta)saus.

Geluidskaart

Geluidskaart

Kaart maakt geluid bij openen

In deze kaart kan een geluidsfragment opgenomen worden. Denk aan een reclame tune als doorvertaling van een tv/radio commercial, of een tropisch muziekje om in de mood te komen voor het boeken van een zomervakantie.

Eetbare flyer

Eetbare-folder

Kaart van eetbaar papier, bedrukt met eetbare inkt

Zet je tanden in deze kaart want hij is volledig eetbaar. Bijvoorbeeld leuk voor een all-you-can-eat restaurant of een nieuwe snoep- of ijssmaak.

Vochtgevoelige kaart

Vochtige-kaart

Bevochtig het papier en tekst of afbeelding wordt zichtbaar

Denk aan douchegel (eventueel inclusief sample), een dorstlessend drankje of een ijsmerk. Kaartje is eventueel goed voor korting of een gratis product in een deelnemende winkel.

Productonderdeel

Productonderdeel

Onderdeel dat te gebruiken is met geselecteerd product

Denk aan een deksel die past op een kwarkbeker. Ga hiermee naar de supermarkt voor een gratis verpakking van een nieuwe kwarksmaak. Ook zou een rietje of een lepel mogelijk zijn. Deze zijn te verbinden aan een frisdrank- of snoepmerk.

Pop-up kaart

Pop-up-kaart

Driedimensionaal beeld dat ontstaat bij het openen van de kaart

Bijvoorbeeld leuk voor bedrijven in de bouw (nieuw pand), een vakantiepark of een museum (kunstwerk). Maar ook voor introductie van een nieuwe retail-verpakking (bijv. bierflesje), een elektronica product (bijv. smartphone) of automodel.

Wat het versturen van creatieve uitingen zo interessant maakt is dat je heel gericht je boodschap en merk bij je doelgroep kan onderbrengen. Op een leuke en tastbare manier maakt je doelgroep kennis met inspiratie wat aangeboden wordt op een manier die ultieme beleving biedt. Je doelgroep ziet, voelt, ruikt en gebruikt je product. De ideale manier om je doelgroep te overtuigen!

Download hier de productsheet voor meer informatie. Benieuwd naar de mogelijkheden en prijzen? Vul het contactformulier in of neem telefonisch contact met ons op via 088 - 868 2200

Creatieve uitingen in de media

Bovenstaande concepten zijn tot stand gekomen in samenspraak met Redmint.

Redmint

Visual2

Visual3

Visual1